Thursday, April 13, 2023

Translated Song (City In Light)

The Swedish singer Tommy Körberg is well-known in Sweden. One of his most popular songs is Stad i Ljus (City in Light). Here are the lyrics along with my English translation:

Stad i Ljus

Min resa var mot solen,
långt bortom alla slutna rum,
Där allting är oändligt
och alla gränser har förevigt suddats ut.

Jag ville se miraklet
och höra ord som föder liv,
Bli buren av en styrka,
som bara växer när jag anat mitt motiv.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
Ge mig liv, där allting föds på nytt.

Och så när allt förändrats,
när tiden inte längre finns,
Så ser jag oss tilsammans,
och då är resan slut,
Det enda som vi minns.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
Ge mig liv, där allting föds på nytt.
Stad i ljus, i ett land utan namn,
Ge mig liv, där allting föds på nytt.

City in Light

My journey was to the sun,
Far beyond all enclosed spaces,
Where everything is endless
And all borders have been erased forever.

I wanted to see the miracle
And hear words which bear life,
Be carried by a force
Which only grows when it senses my motive.

City in light in a land without name,
Give me life where all is born again.

And so when all has changed,
When time no longer exists,
So I see us together,
And then the journey is over,
The only thing that we remember.

City in light in a land without name,
Give me life where all is born again,
City in light in a land without name,
Give me life where all is born again.




No comments:

Featured Post

Finding the Proto-Form

Related languages have a number of words which are similar to one another. In the branch of linguistics known as historical linguistics, the...