Friday, July 3, 2020

Translated Song (Our Last Dance)

The Swedish singer Melissa Horn has many beautiful songs. One of them is Vår Sista Dans. This means Our Last Dance. Here are the lyrics of the song followed by my translation.

Jag vet vad som måste göras.
Ändå sitter jag kvar här
Och det skrämmer mig
Att jag kan nå dig
Var du än är.

Och om jag behöver förklara,
Den skugga som vilar i tiden
Förstör inga minnen.
Du vill inte se mig såhär.

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder någonstans.
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans.

Jag vet vad som måste göras.
Ändå sitter jag kvar här
I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i.

Jag forsöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu.
Jag far för mig att jag kan va kvar,
Men vet inte hur.

Men jag vet att jag döljer en sanning,
Att väntan inte leder någonstans.
Jag vet att jag måste ta steget
Ur vår sista dans.

Jag vet vad som måste göras.
Ändå ligger du kvar här
Och jag hoppas du sover.
Jag smeker dig lätt om din hals.

Jag vill inte spara min längtan.
Jag har tänkt men aldrig fått tala,
Så feg att jag viskar.
Du hör säkert ingenting alls.

Men jag vet att jag döljer en sanning,
Att väntan inte leder någonstans.
Jag vet att jag måste ta steget
Ur vår sista dans.
Älskling, hör på, jag tar steget
Ur vår sista dans.

I know what must be done.
Still I'm left sitting here
And it scares me
To know I can reach you
Wherever you are.

And if I need to explain,
That shadow that rests in time
Doesn't destroy any memories.
You don't want to see me like this.

But I know that I'm hiding a truth,
That the wait won't lead anywhere.
I know that I must take the step out of our last dance.

I know what must be done.
Still I'm left sitting here
In a final chapter I've fallen in love with.

I try to fight against the feeling
But it's afraid and it's playing a game now.
I imagine myself left staying
But don't know how.

But I know that I'm hiding a truth,
That the wait won't lead anywhere.
I know that I must take the step out of our last dance.

I now what must be done.
Still you're left lying here
And I hope you're sleeping.
I caress you lightly around your neck.

I don't want to spare my longing.
I've thought but never gotten to speak,
Such a coward that I whisper.
You surely don't hear anything at all.

But I now that I'm hiding a truth,
That the wait won't lead anywhere.
I know that I must take the step out of our last dance.
Darling, listen, I'm taking the step out of our last dance.




No comments:

Featured Post

Finding the Proto-Form

Related languages have a number of words which are similar to one another. In the branch of linguistics known as historical linguistics, the...