Friday, July 2, 2021

Translated Song (Know That I Love You)

The Norwegian group Unit 5 sings Vit At Jeg Elsker Deg. This means Know That I Love You. Here are the Norwegian lyrics along with my translation:

Vit At Jeg Elsker Deg

Vit at jeg elsker deg, forguder den du er
Og vit at jeg savner deg.
Jeg ønsker du var her.

Vi kunne bare elsket, og ikke tenkt på alt
Som engang kunne skille oss, og alt det som var galt.
Vi kunne gitt hverandre alt godt som kunne gis,
Men istedenfor så kranglet vi på småungersvis.
Men vit at jeg elsker deg, forguder den du er
Og vit at jeg savner deg.
Jeg ønsker du var her.

Det er så lett å såre, så lett å si noe galt
Men som man elsker piner man og ødelegger alt.
Se blomstene på marken, kjenn gleden i en sang,
Sett pris på alt det vakre som blir till oss engang.

Men vit at jeg elsker deg, forguder den du er
Og vit at jeg savner deg.
Jeg ønsker du var her.

Vit at jeg elsker deg, forguder den du er
Og vit at jeg savner deg.
Jeg ønsker du var her.

Know That I Love You

Know that I love you, adore who you are
And know that I miss you.
I wish you were here.

We could have just loved and not thought about all
That once could have separated us, and all that was wrong.
We could have given each other all the good that could be given,
But instead we bickered like little children.
But know that I love you, adore who you are
And know that I miss you.
I wish you were here.

It's so easy to hurt, so easy to say something wrong
But as one loves one ruins everything.
See the flowers in the field, feel the joy in a song.
Be grateful for everything beautiful that once was given to us.

But know that I love you, adore who you are
And know that I miss you.
I wish you were here.

Know that I love you, adore who you are
And know that I miss you.
I wish you were here.



 

No comments:

Featured Post

Finding the Proto-Form

Related languages have a number of words which are similar to one another. In the branch of linguistics known as historical linguistics, the...